brev till influensan

Hej Influensan!

Jag skulle bara vilja ta tillfället i akt och säga att jag hatar dig, och att du borde krypa tillbaka dit där du kom ifrån. Man kan anta att du inte vet om detta eftersom du målmedvetet fortsätter plåga intet ont anande människor, men ont i halsen är inte kul. Inte att ha feber heller. Eller att ha så mycket snor i huvudet att det täpper till hjärnan så att det är omöjligt att ens tänka. Eller att inte kunna sova på hela natten för att man måste gå upp och gå för att inte dö av syrebrist. Det är inte okej. Inte någonstans.

Nu skulle jag vilja att du försvinner, och det snarast. Jag har försökt jaga bort dig med fishermans friend. Det har knaprats alvedon. Jag har till och med kallat hit min trogne vän, och din värsta fiende, Bromexin. Ingenting verkar riktigt bita på dig, din sablarns usling. När jag var på toa alldeles nyss så hostade jag så kraftigt att badrumsvågen hoppade igång.

Så nu ber jag dig, än en gång, att lämna mig ifred. Snälla.
Jag tänkte också passa på att hota dig lite. Mitt imunförsvar är kickass. Jag har inte varit sjuk på en evighet, och ändå lyckades du pilla dig förbi. Det kan bara ha handlat om tur. Den kommer inte hålla i sig speciellt länge för din del. För du har retat upp mitt imunförsvar för sista gången. Det är argt. På allvar. Jag säger bara. Watch your back.
Och med dom orden lämnar jag dig.
Försvinn.

Mvh ägaren till kroppen du håller på att besudla.

Kommentarer
Postat av: mamma

intet ont anande, gumman. Annars blir det liksom tvärtom. Varför skriver du som roligast när du inte mår så bra?

2010-02-20 @ 10:11:02
Postat av: stina

meh förlååååth dåhe! det är ändrat nu...nöjd?!



jag vet inte, det bara är så. Illa men sant. Tack på himla mycket föresten :P

2010-02-20 @ 14:37:35
Postat av: mamma

jepp

2010-02-20 @ 17:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0