fruset vatten

Jag har fylligt, ja det heter så, år i helgen. Tjugoett stycken. Fort går det. Så fort att jag knappt hinner med själv.

Vi kom tillbaka till Visby igår natt. Med två bilar, ett släp och en morfar. Släpet var fyllt till bristningsgränsen med IKEA-möbler. Vår nya lägenhet var ju typ tom. Så vi behövde i princip allt. Så nu har vi jättemycket kartonger med byråar och grejer i hela lägenheten. Man får typ flytta omkring en massa för att kunna röra sig här. Som ett gigantiskt pussel. Det är lixom ett litet äventyr varje gång man gå någonstans.

Vi upptäckte också till vår stora glädje att vattnet hade frusit när vi kom hem igår. Så nu kan vi varken diska, duscha eller gå på toa. Inte ens borsta tänderna lixom. Inte helt optimalt.
Vi pratade med hyresvärden om det igår, så han satte igång en massa element, där det troligen har frusit, för att det skulle tina. Funkade inte det så skulle han ta dit rörmockaren...det fungerade inte. Naturligtvis. Istället gick en propp. Så nu har vi ingen värme i hälften av vardagsrummet heller. Wuhu. Murphys lag. 
Hyresvärden sa också, när vi ringde, att han skulle komma hit och titta på det vid åtta. Nu är klockan halv elva och han har inte kommit. Men han har väl mycket att göra.

Igår fick jag traska bort till en kompis för att hämta en hink med vatten så att jag  i alla fall skulle kunna få bort disken som vi hade lämnat innan vi åkte. Sen hämtade vi snö igår som vi tinade vid elementet för att ha något att spola med. Det känns lixom lite medeltid alltihopa. Nog för att vi är i Visby, men vatten kan man väl ändå begära eller?
Imorgon ska jag nog gå och låna en dusch.

Nu ska jag fortsätta plugga medan Kaka skruvar ihop våra möbler. Jag vet inte om det är helt rättvist. Jag gillar att skruva ihop ikeamöbler. Det är lite som att bygga vuxenlego. Imorgon kan jag i alla fall hjälpa till att skruva ihop garderoben. Wiha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0