Men ey, jag gnäller inte. Inte alls.

För första gången sedan vad som känns som hundra år så är jag sjuk. Min hals är allderles trasig och vill inte släppa in någon luft alls. Än en gång önskar jag att det fanns någon alternativ andningsmetod att ta till i sånna här fall, eftersom näsan inte hjälper till speciellt mycket den heller. Typ gälar. Gälar hade varit en bra grej. Plus att man hade kunnat vara under vatten hur länge som helst. Hur awesome hade inte det varit.
En gång lurade jag i en kompis att jag kunde andas med öronen, som förklaring till att jag kunde sjunga lilla snigel med stängd mun. Det hade också varit ett godtagbart alternativ.

Eftersom jag inte har skrivit sedan, vad som också känns som hundra år, så kan jag ju göra en liten snabb update.

Det bästa just nu:

- Att jag och min bästigaste sambo ( hur konstigt på en skala kändes inte det att skriva?) har Visbys snyggaste lägenhet.
- Att mina föräldrar, min bror och min morfar kommer och hälsar på näst nästa helg. Äntligen.
- Att det finns en indisk restaurang inte så himla långt ifrån vår lägenhet som serverar min nya favoriträtt, mangokycklinggryta med kokos.
- Att det finns en pizzeria ännu närmre vår lägenhet som gör en jättegod kyckling och currypizza med jordnötter.
( jag är inte alls insnöad på kyckling och mat i största allmenhet just nu. Inte alls.)


Det sämsta just nu:

- Att min hals är trasig och olagbar ( inte att förväxlas med oslagbar)
- Att jag köpte möbler för alla mina pengar och nu är pank.
- Att jag har massa räkningar att betala med mina obefintliga pengar
- Att alla mina meningar, irriterande nog, börjar med att.
- Att jag är lite ensam och sällskapssjuk såhär i sjukdomens dagar, medan alla runt om mig är ambitiösa och har galet mycket att göra och hinner inte ses. Eller umgås. Eller någonting.
- Att jag också faktiskt är ambitiös men är i någon form av pluggarsvacka som gör att allt blir fult och tar jättelång tid.

- Att idiotsnön aldrig verkar smälta bort. Tänkte säga att det enda positiva med detta är att spindlarna fryser ihjäl och dör, så att vi slipper dom på sommaren. Men sen kollade jag upp det, och det visade sig att dom går i ide istället och inte alls avlider. Vilken besvikelse.


Nu ska jag plugga en smula. Försöka animera benen lite bättre på en av våra människofiender vi ska ha i vårt senaste spel. Just nu ser det ut som att dom sprattelsimmar fram. Inte fint alls.
Sen ska jag försöka mig ( höll på att skriva föröka mig. haha.) på att laga den där fantastiska kokoskyckligen jag pratade om. Det är fjärde dagen i rad jag äter kyckling. Snart blir jag en själv.







Kommentarer
Postat av: mamma

En flicka som VI känner påstår dagligen att hon har gälar. Hon är född med dem och alla i hennes familj blir arga när hon säger att hon har sådana. Det är pga dessa honinte kan vara uppe från bassängen så länge på fredagarna. Då döööör honju!!

Hon är dessutom en vikingadotter som är adopterad av sin mamma o pappa. Guess who?

2010-02-17 @ 18:44:45
Postat av: mamma

En flicka som VI känner påstår dagligen att hon har gälar. Hon är född med dem och alla i hennes familj blir arga när hon säger att hon har sådana. Det är pga dessa honinte kan vara uppe från bassängen så länge på fredagarna. Då döööör honju!!

Hon är dessutom en vikingadotter som är adopterad av sin mamma o pappa. Guess who?

2010-02-17 @ 18:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0