Krämpor och McDonkenmat

Inlägg numero två.

Just nu är jag och alla andra i min omgivning skräpmatskungarna. Vi äter ingen vettig mat alls och har inte gjort på minst två veckor. Vi har helt enkelt inte tid. Detta har skapat ett helt nytt och spännande I-landsproblem. Det finns lixom inte så himla stor variation på skräpmaten här. Speciellt inte den här tiden på året i Visby då en pizza kostar runt 120 kronor. Hurra.  Så det finns kanske tre ställen att välja på. McDonalds, Max eller den indiska restaurangen. Och så kanske pizza. Eventuellt. Frukost äter vi nästan aldrig utan hoppar direkt på lunchen. Och sen äter vi än gång till på kvällen. Jobbar därimellan. Vid datorn. Bara. Skapar spel.

När det kommer till stress så är inte jag och min kropp kompisar alls. Speciellt inte psykisk sådan. Så nu efter tio fruktansvärt påfrestande veckor med stress av den sorten så har jag dragit på mig en elak magkatarr.
Om du inte har haft det innan och vet hur det känns så kan jag förklara det lite snabbt och poetiskt. Det gör ont. Som satan. Och känns ungefär som att något håller på att frätas ut genom kroppen. Sen stänker det omkring magsyra i kroppen som gör att det gör ont i bröstet också. Helskumt. Hur som helst, det är ganska obehagligt.
Jag ringde sjukvårdsupplysningen och frågade vad jag skulle göra för att botas. Köp samarin och någon annan hokuspokusmedicin och undvik stekt eller friterad mat sa kvinnan. Gissa hur det har gått nu. McDonalds är väl kanske inte optimalt för en magkatarrsinfekterad kvinna.
Håhåjaja. Jag känner mig som en tant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0