det kliar i min mage

I spelet som vi håller på att göra nu spelar man en gammal och erhört ljudkänslig tant, Ester, som blåser bort irriterande fiender med en hårtork ( höll på att skriva hårtok, det hade varit kul). Denna kväll/natt har jag suttit och animera hennes död. Eller död är väl att ta i. Eftersom det ska bli ett barnspel så avlider hon naturligtvis inte, utan snarare blir galen av ilska och stövlar ut ur skärm. Hur som helst. Att animera en karaktärs "död" är betydligt svårare än vad man tror. Eller vad jag trodde i alla fall. Jag är nu uppe i 31 frames, alltså 31 olika bilder som visas efter varandra, och jag är bara klar med första delen i animationen. Helt galet. Att försöka få fram en miniatyrkaraktärs ansiktsuttryck och kroppsspråk utan att tappa själva grundkonceptet är inte lätt. Faktiskt.
Men jag tror att jag lyckades. Nu ska bilderna rensas upp och färgläggas. Huga.

Annars har dagen varit sådär lagom innehållsrik. Det kom inget Viasatkort med posten. Därimot fick jag en påminnelse på en räkning, alltid lika roligt.
Jag hade inga lektioner så jag var hemma och pluggade. På förmiddagen blev det dock inte så mycket av det. Dels eftersom Kaka tänkte vara snäll och låta mig sova så att jag vaknade vid ett, och dels för att jag var så omotiverad. Därför sorterade jag min musik och pratade med min mamma istället. Produktivt.
Sen blev det köttfärspaj med kaka och Viktor. Vi diskuterade även extensiella frågor, något vi har en tendens att göra när vi ses. I den lilla pajformen hade jag lyckats pressa ner hela 800 g köttfärs. Verkligen packat det. Ändå blev hela pajen uppäten, förutom en pyttepytteliten bit. Vi är matvrak.

Grattis i efterskott du som är kvinna föresten. Man önskar tydligen varandra det denna dag tycker moderaterna. Det var det värsta jag hört. Vadå grattis? ...Tack?

Kommentarer
Postat av: mamma

Har du ätit köttfärspaj med kaka? Hur gott är det? Och varför fick bara Viktor vara med?

2010-03-09 @ 23:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0