Trilobit, trilla bort

Orkar.Inte.Skriva.Mer.Om.Kalksten.

Jag är så förbaskat trött på fossiliserade jävla urtidsdjur. Jag vet, jag är bosatt på en ö som är byggd av skiten. Det går lixom inte att komma undan det, men nu såhär klockan halv fem på natten efter timtal av näst intill meningslöst sökande av fakta i ett ämne som tydligen existerar är det tillåtet att ösa galla över dom små asen. Faktiskt. Jag börjar tro att regeringen vill mörka exakt hur mycket koldioxid kalkstensindustrin egentligen släpper ut, för den informationen verkar vara obefintlig. Morr.

Annars mår jag bra. Jag är hungrig. Skulle behöva äta en frökuse eller två, men man äter ju inte klockan halv fem en söndag natt ( läs måndag morgon) så det är bara att stå ut.

Imorgon kommer förhoppningsvis äntligen vårat Viasatkort. Jag trodde inte att man kunde sukta så enormt efter tv. det har blivit lite av en besatthet. Imorse jublade vi när svt fungerade, trots att allt den visade var skidor.
Jag tycker inte om att titta på skidor. Det brukar vara oerhört sömnframkallande. Men nu var det rätt intressant. Vi skrattade lite lätt skadeglatt åt folk som halkade på spåret när dom försökte langa vatten till skidåkarna, det var en galning med gult paraply som gjorde världens roligaste lilla flygtur innan han landade i snön. Det kallar jag underhållning. Jag skyller det på att vi har levt utan tv så länge. Man blir betydligt mindre kräsen med utbudet då. Tror jag.
Det tog säkert en kvart innan vi förstod att skidåkarna var kvinnor föresten. Vi trodde att dom var män. Androgyn, inte alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0